Технології

Чи варто їздити на нейтральній передачі

Експерти з безпеки вважають такий метод типовою шкідливою звичкою

Пише Сторінка, із посиланням на Погляд

Що досвідченіший водій, то міцніші його професійні навички – але ж вони можуть бути і шкідливими! Наприклад, чого тільки вартує поширений стереотип про такий спосіб економії пального, як рух із гірки на нейтралці.

Здавалося, чому б і ні? Скинув газ, вимкнув передачу (або обрав положення селектора N на “автоматі”) – і котися собі з гірки, поки двигун легко шепоче на холостому ходу. Але експерти з безпеки вважають такий метод типовою шкідливою звичкою. До того ж беззмістовний, з точки зору економії. Чому?

Економія. По-перше, що стосується економії. Думка про те, що мотор на холостому ходу споживає менше бензину, ніж у режимі гальмування двигуном, справедлива тільки для попередніх систем живлення з карбюраторами без ЕПХХ – економайзера примусового холостого ходу. Ця система, що з’явилася на вітчизняних і закордонних машинах у кінці 1970-х, відключає подачу пального в карбюратор, коли автомобіль йде накатом при включеній передачі. Тобто, якщо двигун машини, що котиться з гори, працює на холостому ходу, він пальне споживає. А якщо машина котиться при включеній передачі (гальмування двигуном) – не споживає. Те ж саме можна сказати і про інжекторні мотори, і про дизелі з електронним керуванням.

Безпека. Що стосується безпеки, то тут міркування такі. Автомобіль, що котиться на «вільних» колесах (передача або зчеплення вимкнені), гірший в кермуванні, ніж машина у режимі гальмування двигуном – коли передача увімкнена. Точніше, зміною крутного моменту на колесах (тобто «додаючи газу», або зменшуючи його) водій може додатково впливати не тільки на швидкість руху, а й на траєкторію.

Таким чином, рухаючись накатом при вимкненій передачі, водій і пальне не економить, і з точки зору безпеки, неправий.

Рекомендація. Безпека повинна бути вищою за будь-які інші міркування, а значить, уникайте тривалого руху накатом при вимкненій передачі (зчепленні). Навіть якщо ви їздите на старій карбюраторній машині, де це справді може заощадити десяток грамів пального, використовуйте такий ефективний інструмент кермування, як крутний момент на ведучих колесах.

Вам також має сподобатись...